onsdag, juli 30, 2008

Tvären

Bebben har satt (lagt) sig på tvären!

Huvudet är i min högra sida, ryggen nedåt och rumpan nästan i min västra sida. Eftersom den förra förlossningen var ganska komplicerad har jag funderat en hel del på denna förlossning. Igår var det ett extra ultraljud för att se hur stor bebben är. Jag har visserligen inte oroat mig alls för att det ska vara en ovanligt stor bäbis. Och det var ju bra att göra eftersom min vanliga barnmorska kände att han låg fel förra veckan. Och det gjorde han fortfarande.

Så nu blir det snitt. Efter lite olika turer om vart och när, ska det bli på KS på onsdag.

På ultraljudet gjorde de en uppskattning att han väger 2939 g nu. Så här i slutet lägger de på sig ca 2 hg per vecka. Tydligen har bebben mycket hår också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar