fredag, augusti 28, 2009

Sista dagen

Idag är det sista dagen på min föräldraledighet tillsammans med F. Känns sorgligt. Sen april har ju jag jobbat halvtid men från nästa vecka blir det heltid.

Att det känns sorgligt tror jag mer handlar om att det kan kännas lite dystert inför hösten, att jag kan tycka att det känns lite jobbigt med en såpass inrutad tillvaro som det är att jobba. Som föräldraledig har man ju en ganska stor frihet att anpassa sin dag som man vill, tillsammans med barnet. När jag började jobba efter att ha varit föräldraledig med M så började jag ju helt efter att ha varit helt hemma. Då fanns det ju ett annat sug efter vuxenliv. Nu har jag ju de senaste månaderna haft vuxenliv och hemma-med-barn-liv omväxlande.

Men det blir bra för P och F att få vara lite mer tillsammans på riktigt. Att de får en vardag. För även om det har varit bra att vara hemma och jobba omväxlande så har det ju till viss del känts, lite, lite hattigt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar