tisdag, oktober 06, 2009

Vinterkläder

M behöver en ny overall i vinter. Den han hade förra året funkar nog ett tag men kommer inte att passa hela säsongen. Och eftersom man inte kan köpa en overall när man behöver den utan måste köpa nu, eller ännu hellre för ett tag sedan, har jag kollat lite efter lämpliga. Och känt mig väldigt stressad över att jag måste köpa en nu! (En kollega summerade den här hetsen med att säga -"Vad är det här? Sovjetunionen?!" och jag kan bara hålla med.)

Igår gick jag tidigare från jobbet för att kolla i en barnskoaffär. Och det var tydligen en miljard andra som ville köpa vinterkläder... Så jag sket i det och åkte hem för att sen besöka en bunt affärer här i närhet. Vilket resulterade i att när jag föreställde mig M utan overall alternativt i en som är på tok för liten, rafsade åt mig den sista overallen i en affär i hans storlek. Sen gick jag in i en annan affär och köpte en till.

Sen idag skippade jag lunchen med kollegorna och gick till barnskoaffären som också har overaller och köpte fina, varma vinterskor och en overall! Sen när jag kom hem fick M prova skor och overall. Som satt bra! Så nu ska någon lämna tillbaka de två andra overallerna.

Sa jag förresten att jag köpte en ny jacka till mig själv häromdagen som jag tror att jag ska lämna tillbaka...

5 kommentarer:

  1. Åh nej, är det bråttom med vinterskor också?! Suck! Hoppas det finns nåt kvar när vi kommer då. Ses snart(OMG!).

    SvaraRadera
  2. Sovjetunionen. :-D
    I värsta fall kan man alltid köpa en begagnad overall om butikerna börjat med vårkläder. Eller så får M låna en av oss om det kniper. Vi har overaller i alla storlekar mellan 86-116, tror jag. Lillasyster (2,5 år) kör fortfarande 86...

    Emma H: Mät ungarnas fötter och be nån här i Sverige köpa vinterskor, så slipper du oroa dig. Fodrade störvlar är toppen för Stockholms-slask. Välkomna hem. :-)

    SvaraRadera
  3. Emma H: Jag tror inte det är så bråttom med vinterskorna. Om det inte kommer en massa snö, men så långt är det ju inte tills ni kommer hem! Tjohooo!

    CB: Tack, fast just nu har han ju 3 stycken (+ den från förra året som fortfarande funkar en stund till). Jag mätte ju faktiskt Ms fötter och tog inte med honom så det funkar ju...

    SvaraRadera
  4. Ja, småbarnsföräldrar handlar helst i butiker med öppet köp... Vem blir lyckligare av att ha med sig ovilliga barn i en affär?

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen bra att köpa och ta hem och prova och sen eventuellt lämna tillbaka!

    SvaraRadera