torsdag, juli 19, 2012

Barnvagnsdilemma

Vi har ju kvar den första barnvagnen vi köpte innan vi fick M, en Brio. Den är det väl egentligen inget större fel på men den är väldigt tung och lite svårkörd. Den hade vi egentligen tänkt sälja men inte kommit oss för (tyvärr). Nu skulle jag vilja ha en ny vagn. Men det verkar vara svårt (omöjligt) att hitta den perfekta vagnen.

Det viktigaste kravet jag har och som inte Brion kan uppfylla är att det ska gå att sätta i ett babyskydd i den. Det känns som om det kommer att bli mycket släpa ut ur bilen vid hämting och lämning på förskola och skola. Så då vill jag ha en lätt vagn som man kan sätta babyskyddet i.

Sen skulle jag också att vagnen har hyfsade hjul (inga fjuttiga) som funkar att köra på grusvägar och i snömodd. Sen vill jag även kunna ha barnet vänt emot mig även när barnet inte ligger i liggdelen.

En annan grej som kanske inte försvårar utan bidrar till att det kanske kan motiveras att köpa en ny vagn fastän vi inte riktigt behöver är ett P ska åka till USA när bäbisen bara är några veckor. Så då vore det ju smart om han kan köpa vagnen där och att den är en del billigare. Men då ska det ju vara en vagn som finns i USA och som är billigare där.

3 kommentarer:

  1. Om ni har ett Britax babyskydd, så har vi en ledig barn att fästa det på att låna ut. Klarar inte alla uppställda krav, men är gratis och tar liten plats.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Det ska vara VAGN att låna ut, inget annat.

    SvaraRadera
  3. Tack! Tror jag har kommit fram till en lösning som funkar även om det inte verkar gå att hitta en vagn som uppfyller alla krav. Får ha flera vagnar tror jag.

    Barn känns som om vi inte behöver låna ;-)

    SvaraRadera