onsdag, november 21, 2012

Vaccinering

Igår var vi på BVC. N fick sin första vaccination. En spruta i varje ben. Det tyckte han inte var så roligt. Men nu är han vaccinerad mot en massa hemska saker (difteri, stelkramp, kikhosta, polio, hib och pneumokocker).

Och han har gått upp så bra i vikt. Det kom inte som någon överraskning för det kan man se på honom. Han har så fina gosiga kinder som man bara vill pussa hela tiden! Och han har växt alldeles lagom på längden också.

Igår på kvällen var han väldigt olycklig vilket nog berodde på vaccinationen. Idag tycker jag att han har varit ungefär som vanligt. Kanske lite mer missnöjd.



Själv var jag och sympati-vaccinerade mig dagen innan. Dock bara en spruta och mot influensan. Det brukar jag inte göra men jag kände att jag inte orkar vara sjuk och ha hand om en liten bäbis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar