söndag, maj 05, 2013

Fika


Jag och min syster bakade lite eftersom vi båda har eller ska fylla år. Tyvärr så hade jag bara mobilen med mig och inte min riktiga kamera. Men det smakade gott ändå.




Jag drog fram några biskvier jag gjorde för ett tag sedan. Trots att jag följde receptet, tyckte jag i alla fall, så blev det typ 140 stycken. Det var ca 100 för många. De blev väldigt små! Men man fick ta fler. Systern hade gjort arraksbollar!








Jag gjorde en tårta (i min nya form på 15 cm) med blåbär och kardemumma.

Pannacotta med passionsfrukt som systern gjorde. Väldigt smarrig. Sen fick jag lära mig att man ska låta den svalna till rumstemperatur innan man häller upp den så trillar inte alla vaniljprickar ned till botten.



Sen hade hon också baka hallon-grottor och cookies med choklad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar