torsdag, september 05, 2013

Effektiv

Alltså, herreminje, vad jag var effektiv igår!

På förmiddagen så klarade jag av två BVC-besök, en 1-årskontroll och en 5-årskontroll. Med mig hade jag lämpligen en ettåring och en femåring. Som tillsammans fick tre vaccinationssprutor. Sen åkte vi hem och åt lunch. Och efter lite vila så åkte vi till talpedagogen och avslutade sedan med ett tandläkarbesök för min egen del. Då jag alltså hade med mig mitt entourage i form av N och F! Jag tänkte innan att det kan gå ok eller bli katastrof... att det var lite dumdristigt. Att inte bara ha med mig ett utan två barn. F har ju en förmåga att pilla på saker. Vilket ju kanske inte är den bästa egenskapen hos tandläkaren. Och när man ligger ned i tandläkarstolen och har munnen full med saker då ser man inte vad de där barnen gör.

Men N satt ju fast i sin vagn och F hade fått tydliga instruktioner om att ta fram och ge N leksaker om han blev missnöjd. Och F hade med sig min ipad och ett löfte om att vi skulle köpa Bamse-tuggummin om han skötte sig. Och det gick bra!

(Sen kan man ju undra varför i all världens namn jag släpar med mig två ungar när det var jag som skulle till tandläkaren... -Ja, det är ju helt klart inte det mest optimala. Jag brukar ju inte gå till tandläkaren så ofta men fick en kallelse för ett tag sedan som jag avbokade men så har jag fått problem med en visdomstand så när de hade en tid till nästa dag då vi ändå skulle befinna oss i samma hus så tog jag den.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar