onsdag, mars 05, 2014

Pass

Vi tog och bokade oss en solresa. Härom kvällen kom jag på att det kanske är en bra idé att kolla så att alla i familjen har pass som gäller. Och sedan gick jag faktiskt och rotade fram passen (här är jag lite imponerad av mig själv att jag inte bara tänkte tanken utan faktiskt gick och kollade).

Det visade sig att mitt pass går ut ungefär en vecka innan vi ska åka. Jag mindes att jag läst att man bara kan boka tider hos polisen nu för tiden, att det inte går att bara åka dit. I alla fall i Stockholms län. Så jag försökte boka en tid. Men det visade sig att de bara hade tider efter att vi ska åka! Och det är ju ändå ett par veckor kvar! Så jag såg framför mig en vecka med lugn och ro här hemma medan de andra solade och badade...

Sen kom jag på att man kanske kan åka till ett annat län, där man inte behöver boka tid. Så jag susade iväg till Bålsta. Där fick man vänta ca 40 minuter. De har fått väldigt mycket mer att göra när det är så svårt att få en tid i Stockholms län, sa hon på passexpeditionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar