torsdag, september 27, 2007

Utbudsdilemma

Det är lite jobbigt när det finns typ 1000 olika sorter av allting i matvaruaffären. Det är lite trixigt att komma underfund med de olika märkena. Trots att kompis E har tipsat och förklarat!

Försökte köpa créme fraiché och tog en variant som var lite magrare... Den gick inte så bra att koka.

Skulle köpa tonfisk. Misstänker att det det är som hemma, vissa märken är för lågbudget. Men det har man ju ingen aning om. Så efter mycket velande slog jag till på en burk av mindre modell. Resultatet återstår att se.

Var glad att jag hade hittat vanlig naturell youghurt. M gillar den och den verkar inte innehålla allt för lite fett. Så jag köpte en sån burk när vi var och handlade. Tyckte den såg idnetisk ut med den vi hade hemma. Men sen stod det visst ett litet "NonFat" på burken... (-Ok, det var inte så litet men de var ju helt identiska annars.)

Men en bra grej är att det finns ett Starbucks inne på matvaruaffären!

Och sen tänker jag på hur det hade varit om vi hade varit i ett land som är mer olikt Sverige...

2 kommentarer:

  1. Vi verkar handla på samma affär! Fast på östkusten heter den Safeway. En gång när jag var och handlade så kom de och bjöd på små mini Starbucks raspberry frappuchino! Det du!

    SvaraRadera
  2. Åh! Då är det bara vänta och hoppas att de bjuder på nått i vår affär också...

    På vår finns det en massa saker som är av märket Safeway. Så de hör helt klart ihop.

    SvaraRadera