måndag, december 03, 2007

Adventshelg

Vi har gjort julaktiga saker denna 1:a-advents-helg. I lördags träffade vi tomten! Och igår köpte vi julgran!

Lite tidigt för julgran kanske... Men det verkar som om de tar in granen tidigare här. Och vi tänkte att det är bättre att vi köper en och sätter i vatten inne hos oss än att den står ute utan vatten. På vissa julgransförsäljningsställen står de dock i vatten men vi köpte en på ett billigare ställe. Hoppas nu att den står sig till jul!

Jag lyckades även hitta saffran så nu kanske det kan bli lussebullar. Det var svårt och dyrt... I en affär ville de ha 10 dollar för 1 g. (Som jämförelse såg jag att de på ICA Viksjö sålde 2 påsar (á o,5 g) för 25 kr). Sen hittade jag en burk med 4 g som jag slog till på för ca 9 dollar. Och om det är nån som blir bekymrad över att jag nu måste göra en miljon lussebullar kan jag avslöja att jag gör en kanongod fisksoppa med saffran i... Så det kan gå åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar