torsdag, december 13, 2007

Misslyckde saffransbullar

Idag är det visst Lucia... Om lussebullsbaket hade gått bra hade vi ju kunnat smarra på saffransbullar. Men det gjorde det alltså inte. Mina lussebullar brukar bli bra! Men jag kände mig lite orolig eftersom det inte finns vanlig jäst här, utan bara torrjäst och kesella var det ju också bara att hoppa över. Och att baka i gasugn är jag ju heller inte så van vid. Att det var saffranet som skulle ställa till problemen trodde jag inte. Var ju så glad över att jag hittat saffran till bra pris. Bullarna blev väldigt, väldigt ljusa! Efter mycket detektivarbete insåg jag att det inte var 4 g i burken utan 0.4 g! Vilket var väldigt svårt att se på burken eftersom det står .4 g! I tron att det var 1 g i varje kapsel (fanns 4 i burken) bakade jag och M bullar. Men eftersom jag använde 0.1 g istället för 1 g blev de ju bara en anings ljusgula. Fast jag insåg ju att nått var fel så jag bakade mer än hälften som vanliga vetebullar. Men jag är fortfarande besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar