tisdag, maj 05, 2009

Bandy

P brukar spela bandy* på måndagar. Eller brukar och brukar. Det har varit lite dåligt med det den här säsongen. Förkylning, spräckt revben, influensa, fettsugning osv har gjort att han har varit tvungen att avstå en massa gånger. Men igår var det dags igen. Dock kände han sig lite, lite förkyld och bestämde sig för att gå på bandyn men ta det lugnt. Efter att ha åkt iväg och sen 10 minuter senare kommit hem för att hämta någonting kom han äntligen iväg.

Sen 1,5 timme senare kom han stapplandes hem... Haltandes irrade han runt och slängde ur sig fraser som "vart är bandagen?" och "har DU slängt bandagen?". Tydligen hade han skadat sitt knä. Och spräckt upp nått revben. Fast på andra sidan som omväxling. Men sen lyckades han linda någonting kring sitt knä. Och försäkrade mig om att det här skulle vara bra imorgon. Sen för att hjälpa läkningen plockade han fram tre korvsmörgåsar, ett stort glas med o'boy och ett glas med gin & grappo.

Tyvärr hjälpte inte den här dieten utan P fick lov att vända sig till mer beprövade instanser. Så efter en dag på akuten konstaterades att det var någon form av skada på den yttre menisken. Så om en sisådär 6 veckor är det förhoppningsvis bra...

Vilken tur att att han bestämde sig för att ta det lugnt.

* Av nån anledning har den här aktiviteten alltid kallats bandy men det handlar alltså om innebandy.

7 kommentarer:

  1. Alltså ursäkta om jag frågar och du behöver inte svara - men fettsugning!?!? Jag har bara så svårt att se att någon i er familj skulle behöva det...

    SvaraRadera
  2. Ja, rent tekniskt var det ju ingen en fettSUGNING. Det var P som fick två fettknölar borttagna. Men det är ju så himla mycket roligare att kalla det fettsugning...

    SvaraRadera
  3. OK, då förstår jag :)

    Det var ett roligt inlägg iallafall och just vid "fettsugning" skrattade jag nästan så jag grät (?)

    Konstigt att gin o grappo inte funkade...

    SvaraRadera
  4. Sue-Li: Ja, stackars. Och stackars mig som måste låta P ha bilen jämt...

    elastaflickan: Bra att det var skoj! Hade dock varit lite skrämmande om det hjälpte med gin & grappo....

    SvaraRadera
  5. Innebandy är en farlig sport! Har också fått hem maken med spräckt revben när han har varit iväg för att spela innebandy. Livsfarligt!

    SvaraRadera