måndag, maj 18, 2009

Summering Köpenhamn

Konferensen var intressant. Tyvärr hann jag ju inte se nästan någonting alls av Köpenhamn. Som tur var låg konferenslokalen väldigt centralt, precis mittemot Tivoli. På kvällen var vi på en jätte fin och trevlig restaurang. Som småbarnsförälder prioriterade jag att efter den tjusiga trerättersmiddagen att gå till mitt hotellrum.


(Tivoli utanför konferensen och restaurang Nimb.)
Har varit på konferens på samma ställe för en sisådär 6 år (?) sen. Lokalen som konferens var i är ett gammalt hus där det har bedrivits bank. Väldigt fina lokaler. Och det är det enda stället jag har sett och åkt paternoster-hiss! Självklart åkte jag! Ett helt varv.


(Paternosterhissen utanför och innuti.)

Sen åkte jag tåg hem.


(København H och utsikt från tåget precis innan bron.)
I Skåne blommade rapsfälten.


(Vy från tåget.)



1 kommentar:

  1. Visste inte att hissen hette så. Kul att bli lite allmänbildad så här på morgonen! De är roliga tycker jag. Åkte för längesedan på ABB i V:ås. Det var spännande minns jag.

    SvaraRadera