lördag, juli 24, 2010

Olämpligt?

Det har ju varit varm och inte regnat på typ tusen dagar. Så nu när det kommer regn är det ju bra. Fast kanske inte lika bra för P och M som är ute och ska sova i tält i skärgården när det är 13 grader och regn! M ringer hem till mig för att rapportera hur det går för dem. Han berättar att det regnar jätte mycket, att han fryser om fötterna och när han berättar att det läcker in i deras tält och även kompisarnas tält får jag en skrattattack. Jag vet inte riktigt om det var en bra reaktion, att skratta så att tårarna rann...

Men han berättade det väldigt glatt så jag tror att det var ganska bra med dem. Och lite i det roliga var kanske att han verkligen inte har någon känsla för att jag kanske var lite orolig för hur de har det i regnet, utan berättar allt precis som det är.

1 kommentar:

  1. Huuuh! Själv har jag nästan bara tältat i regn och numera tältvägrar jag.

    SvaraRadera