måndag, juni 20, 2011

Bråk

Våra barn verkar vara inne i någon slags period eller fas eller vad det nu kan vara (besatta av något? Alien som har tagit över dem?) För det är väldigt mycket bråk och de lyssnar inte ett smack på vad vi säger. Vilket ju så klart resulterar i bråk och skrik från de flesta i familjen. Och det blir ju ingen glad av.

Idag tex så när vi kom hem så ville M dammsuga (!). Vilket ju låter som en bra ide. Så jag hjälpte honpm att bära upp dammsugaren (där behövdes det mest). F får också följa med upp. När vi kommer upp blir F arg och börjar skrika för att han ska dammsuga. Men det var ju Ms ide så han måste ju få börja men jag säger att de ska turas om. Jag går ner och fortsätter med maten. Efter en stund ropar M. Då har han dammsugit upp några pengar. Jag kommer upp och tycker att nu kan F få använda dammsugaren en liten stund. M blir jättearg och alla skriker.

Så det som verkade vara en bra ide slutar i många arga. Suck! Känns som om det är sånt här hela tiden. Fast med inslag av att jag säger till barnen någonting och de gör precis tvärt emot.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där... :-( Så har vi också i perioder. Och det är vissheten om att det just är en övergående period som gör att man tar sig igenom det.

    Ibland känns det som om det skulle vara värt att ha två exakt identiska exemplar av precis allt man äger och har... Fast då ska de väl ställa grejerna på exakt samma yta eller något?
    ;-)

    Håll ut - det blir bättre när du minst anar det!

    SvaraRadera