måndag, september 10, 2012

Man skulle kunna tro att jag hade fått nog av sjukvården på ett tag

Vi har ju en björnbärsbuske som ger en hel del bär. I lördags så stod jag och plockade några. Och när jag skulle ta några som satt lite långt in så var det någonting som stack till på mitt finger! Det gjorde ganska ont så jag antog att det var en geting som hade suttit och mumsat på ett lite övermoget bär när jag kom med min hand och ville ha samma bär... Det gjorde riktigt ont så jag höll på och sköljde med kallt vatten. Det var fyra år sedan som jag blev stucken av en geting, när F var lika liten som N är nu.

Här skulle ju den här historien vara kunna vara slut... Men igår så började fingret bli mer och mer svullet. Och gjorde mer och mer ont - eftersom det blev så svullet. Jag testade att ha på hydrokortisonsalva vilket inte hjälpte alls. Så till sist ringde jag till sjukvårdsupplysningen för att fråga vad jag skulle göra. De tyckte att jag skulle besöka närakuten. Vilket jag lyckades fixa en tid hos på kvällen. Och där konstaterade läkaren att det var en infektion! Så jag fick antibiotika utskrivet. Jag hade kanske trott att jag skulle få nått anti-allergi-behandling men så blev det visst inte. Så nu hoppas jag att svullnaden lägger sig och inte fortsätter sprida sig ut i handen.

Suck.

2 kommentarer:

  1. Men stackars! En massa otur hela tiden. Snart kanske det kommer lika mycket tur i ett sträck? Du kanske skulle köpa en lott...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här getinggrejen kändes ju lite onödig... Hoppas på lite bättre grejer!

      Radera