fredag, april 12, 2013

Vad vi gjorde i Kalifornien #5 - Road trip till bergen och en öken

Istället för att älta att våren aldrig kommer kan jag ju fundera på om vi gjorde någonting mer på vår resa. Jag vet att det var en evighet sedan men skit samma.

Vi gjorde ju en dagsutflykt upp till bergen och sedan till en öken (fast F envisades med att kalla den för djungel) och sedan hem igen. Så här:


View Larger Map

Vilket var en ganska rejäl road trip på ca 30 mil. Vilket nog i efterhand var lite för långt för barnen.

Först åkte vi till Julian och stannade där och åt lunch. Vi har ju varit där några gånger tidigare men den här gången så tyckte jag vi hittade det bästa lunchstället, Candied Apple Pastry Company


P åt pulled pork och jag åt en väldigt god soppa och sen åt vi såklart lite äppelpaj till efterätt. (Barnen fick mat men jag har faktiskt glömt vad de åt.) I Julian var det lite snö i lite högar men soligt och ganska varmt ändå. Det ligger ju uppe i bergen så de får en del snö varje vinter. Sen åkte vi vidare mot öknen.


Vi åkte till en öken som heter Anza-Borrego Desert State Park. I öknen var det ganska varmt och vi kollade lite på öken-grejer, typ kaktusar och sand. I Borrego Springs (en liten, liten stad) hade de en massa olika skulpturer i rostigt järn i form av olika djur. Både verkliga och overkliga.

Sen åkte vi hem och när vi var typ 10 minuter hemifrån så kräktes F i en solhatt. Då fick vi stanna på en parkering bakom en nattklubb som gav mig Criminal minds-känsla och sanera honom och bilen. Vilket inte var så farligt eftersom jag ju hade sträck fram hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar