onsdag, juli 10, 2013

Semester - första veckan

Alltså mitt minne är inte riktigt på topp. Jag har lite svårt att komma ihåg vad jag har gjort. Inte så att jag glömmer bort enskilda händelser men om någon frågar vad jag gjorde i helgen kan jag ha svårt att komma på vad jag gjorde för typ en dag sen. Och kanske är det lite därför som jag bloggar - för att komma ihåg lite vad jag gjorde och på ett ungefär när.

Så när jag fick frågan vad vi har gjort hittills på semestern så kom jag inte ihåg alls. Och då hade det gått typ 3 dagar på semestern. Så här kommer en summering av den första semesterveckan.

På den allra första dagen, lördagen (29 juni), så var vi stan på söder och var i en väldigt fin lekpark, Bryggartäppan. Den är inspirerad av Per Anders Fogelströms ”Mina drömmars stad” och miljön ska påminna om hur det såg ut på Södermalm under senare hälften av 1800-talet. Jättefint! Och barnen tyckte det var skoj. Om man har vägarna förbi är det helt klart värt ett besök!

Sen har vi varit hemma och typ gjort vanliga saker (läs tvättat) och hängt lite hos barnens farmor & farfar där de två kusinerna som är närmast N i ålder var på besök. (De hade även med sig sina föräldrar.) Det är en ganska märklig men mysig känsla att sitta på gräsmattan och ha tre krypande barn omkring sig, en 10-månaders och två 13-månaders. Känns lite som en kull med hundvalpar. Väldigt gulligt!

Sen en dag gjorde vi en utflykt till Lidingö för att köpa välling (!) till N. När vi väl hittade ett ställe där vi kunde äta lunchen vi hade med oss så bara råkade vi hitta ett perfekt ställe vid vattnet där det till och med fanns en liten badplats och bord med bänkar. Så dukade vi upp våra grejer - då började det såklart regna lite.



Sen fick vi ett erbjudande att följa med ut och segla. Vi velade en hel del om det skulle vara för jobbigt att åka med alla fem. En vuxen går ju åt till att sköta N och det är inte alltid som M och F gör som vi säger. F kan ju vara lite krävande ibland. Men till sist bestämde vi oss för att följa med allihopa och det gick ganska bra! Så den första semesterveckan avslutades i skärgården.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar