tisdag, augusti 20, 2013

Semester - fjärde veckan

Alltså nu kan man ju undra om vi bara var lediga i tre veckor tillsammans. Så var det ju inte. Den här veckan var vi mest hemma, vi hade ju varit ute och rört en del på oss tidigare.

En dag var jag i stan med N och köpte skor till honom! Vilka gulliga. Sen senare i veckan slog jag till och köpte mig själv ett par finskor. Vilket inte heller hör till vanligheterna.

Sen var det ju min namnsdag och en annan dag var vi på ett annat namnsdagsfika och blev bjudna på den här fina och goda tårta.


Den här veckan hade N feber i tre dagar och var inte sjuk på något annat sätt. Så jag misstänkte att han hade tredagarsfeber och då ska man ju få prickar efter de tre dagarna. Så vi väntade och väntade på prickar men inte såg vi till några prickar! Det är ju inte alltid det blir prickar men man kan ju undra om han hade det eller inte. 

Sen till helgen var det dags för kalas för min morfar som fyllde 93 år. Och det var en alldeles superfin sommardag - riktigt, riktigt varm. Nästan alla släktingar samlades hemma hos min moster så efter att vi hade fikat kunde vi kasta oss i sjön för att svalka oss. Jag hade såklart erbjudit mig att baka tårta. Gjorde en klassiker med jordgubbar. 


Sen var det grillmiddag med oxfilé som var alldeles perfekt. M och F pratar fortfarande om hur gott det var!

Sen avslutade vi den här semesterveckan med att åka ut i skärgården för att bada, sola, vila och fiska. På vägen tillbaka till båthamnen ville de P, M och F stanna vid en brygga för att fiska mera. Jag tyckte det var dags att åka hemåt men sa okej då. Och där på bryggan drog M och F upp en massa stora abborrar. Så många att P nästan inte hann med att meta någonting själv för han behövde hjälpa M och F lite med att få av abborrarna från krokarna. De bara drog upp fler och fler - och stora var de! Men det har vi inte någon bild på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar