måndag, mars 04, 2013

Är det påsk snart eller?

Idag var det lite molnigt så vi tänkte att det var bra att passa på och shoppa lite. Inte så skoj grej att göra allihopa. Tyvärr behövdes det provas saker så alla behövde vara med.

Jag skulle köpa lite smink på Sephora, bl a rouge. Jag fick lite hjälp i affären. Tjejen som jobbade där visade en färg på handen som jag tyckte såg bra ut och sen frågade hon om jag ville prova den på kinderna också. Och varför inte, tänkte jag. Det här är ju hennes jobb så hon gör det säkert bra. Hon borstade på på den ena kinden. Sen speglade jag mig. Och man kan ju inte säga att hon snålade med produkten! Och hon målade det ganska mitt på kinden. Själv brukar jag måla det högre upp, på kindbenen. Men jag skulle ju mest bedömma själva färgen. Men jag kunde ju inte gå runt med halva ansiktet sminkat. Så hon fick ju måla den andra också. Men så blev det visst lite mer på den ena sidan än den andra. Så hon fick måla på mer.

Jag anade att det såg lite konstigt ut. Jag hade ju speglat mig. Men jag fick det verkligen bekräftat när de andra kom in på Sephora. -Vad är det som har hänt, undrade M och det var verkligen en uppriktig undran. Så jag fick gå omkring och se ut som en påskkärring...

-Om jag köpte rouget? Ja, det är klart jag gjorde det. Vem gillar inte påskkärringar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar