torsdag, oktober 18, 2007

Redwood

Igår åkte jag och M en bit söderut, till Big Sur. Jag ville se redwood-träd och de var tydligen de som var närmats. P har redan sett redwood-träd så därför passade vi på att gör det själva. Vi åkte till en skog som hette Pfeiffer Big Sur State Park och det var faktiskt väldigt, väldigt fint! Jag tyckte mycket om träden! Det fanns ett litet men ganska högt vattenfall att titta på också. M tyckte nog det var ganska kul att gå i skogen. Han hittade massor med pinnar han kunde picka i marken med…



Även vägen dit var väldigt fin, Highway 1 längs med vattnet. Tror det är det finaste stället jag har stannat på för att byta en blöja…


På eftermiddagen så fick P följa med och då åkte vi till Carmel-by-the-sea. Som är en liten stad med gulliga hus och tjusiga affärer. Och Clint Eastwood har varit borgmästare där förut. Lite trevligt att gå runt i men redwood-träden var mer imponerande, tyckte jag.
Sen har vi sett tvättbjörnar! De var utanför fönstret när vi åt middag. Skojigt tyckte vi alla tre. De andra vid vårt bord var nog inte så imponerade…

2 kommentarer:

  1. Tvättbjörnar är nog ganska vanliga i USA, men de är skoj att se som svensk.
    Vi har också sett flera stycken, de verkar gilla soptunnor...

    SvaraRadera
  2. Det var nog första gången jag såg tvättbjörnar! De var så roliga för de var ett helt gäng som var precis utanför fönstret där vi satt och åt och det var fönster som gick hela vägen ned till golvet så det var som om de hade sin egen lilla tillställning. men som sagt de är väl ganska vanliga... Inte sett några här i SD dock.

    SvaraRadera